ActivaSZ

ActivaSZ is een deskundige en doortastende private uitvoerder van sociale zekerheid. Zij zijn onder deze naam actief sinds 2017; daarvoor heetten ze Acture Bedrijven. ActivaSZ helpt werkgevers in alle mogelijke sectoren bij het beheersen en oplossen van Ziektewet-dossiers. De klanten profiteren van maximale grip op de financiële risico’s van ziekte.
Herstel en loonwaarde realiseren
Ziektewetuitvoering van ActivaSZ biedt je volledige ontzorging én maximale grip op de kosten. Bij instroom in de Ziektewet gaan de specialisten van ActivaSZ voortvarend voor je aan de slag om herstel en loonwaarde te realiseren. Tegelijkertijd houdt je grip op het dossier. Gedurende de periode die je ex-werknemer ziek is, heb je steeds inzicht in alle activiteiten en uitbetaalde uitkeringen.
Focus op duurzame oplossingen
De specialisten van ActivaSZ houden van proactief aanpakken. Maar ze hebben altijd respect voor de menselijke maat en focussen op duurzame oplossingen, want alleen daar worden jij en je ex-werknemer werkelijk beter van. Op grond van hetzelfde principe houden ze je op de hoogte van de voortgang, terwijl ze tegelijkertijd de privacy respecteren. ActivaSZ is ISO 27001 gecertificeerd en voldoet aan de privacyregels die de Autoriteit Persoonsgegevens vanaf mei 2018 hanteert.
Werkgevers die van het UWV overstappen naar ActivaSZ (eigenrisicodragers), zien hun ZW-cijfers aanmerkelijk verbeteren.
Meer info vind je op de website van ActivaSZ.
Qare
Als expert op het gebied van verzuimbegeleiding en de uitvoering van de sociale zekerheid ondersteunt Qare al jaren werkgevers bij de uitvoering van de Ziektewet en andere sociale wetgeving.
Kwaliteit begint bij uw persoonlijke casemanager
Bij de uitvoering van de dienstverlening is het uitgangspunt van Qare dat de kwaliteit wordt bepaald door de individuele professional. Qare selecteert haar professionals dan ook aan de hand van de kernwaarden die Qare als organisatie typeren:
- Verantwoordelijkheid;
- Betrouwbaarheid en Integriteit;
- Kwaliteit en Kennis;
- Gedrevenheid en Passie.
Deze kernwaarden zijn zichtbaar in de manier waarop Qare je arbeidsongeschikte ex-werknemer begeleidt tijdens de Ziektewetperiode. Qare richt zich hierbij op het beperken van de verzuimduur, rekening houdend met de menselijke maat. Qare stelt voor jou een vaste casemanager aan, waardoor je met je vragen altijd rechtstreeks terecht kunt bij dezelfde contactpersoon.
Transparantie door inzage in dossiers
Daarnaast vindt Qare het belangrijk zo transparant mogelijk te werken. Je casemanager en bedrijfsarts leggen alle acties en contactmomenten vast in het verzuimsysteem. Als eigenrisicodrager krijg je een inlogcode voor het verzuimsysteem, waardoor je inzicht hebt in het totale (niet-medische) dossier van de arbeidsongeschikte ex-werknemer.
Landelijke dekking met verschillende professionals
Qare beschikt over eigen, geregistreerde casemanagers, arbeidsdeskundigen en bedrijfsartsen. Deze professionals werken vanuit ruim 25 locaties in Nederland, waardoor de reistijden voor je arbeidsongeschikte ex-werknemers beperkt blijven.
De goede kwaliteit van dienstverlening van Qare uit zich in een zeer laag klantverloop van 0,03%
Meer info vind je op de website van Qare.