Hoe geef je dit door?
Is er iemand overleden die verzekerd is bij De Goudse? Meld dit dan bij je verzekeringsadviseur. Je kunt dit ook rechtstreeks melden bij De Goudse:
Team Levensverzekeringen
Postbus 9
2800 MA Gouda
administratie@goudse.com
Wij hebben in eerste instantie in ieder geval de onderstaande gegevens en documenten nodig.
- Polisnummer
- Akte van overlijden (mag ook een scan van het origineel zijn)
- Je adres
- Je relatie met de overledene
Hoe behandelen wij je melding?
Na jouw melding ontvang je een formulier ‘Verzoek tot uitbetaling’. Hierop kun je aangeven naar welk bankrekeningnummer de uitkering kan worden overgemaakt. Je leest dan ook wat wij nog meer van je nodig hebben. Na ontvangst van alle gegevens en documenten storten we binnen tien werkdagen de uitkering op de bankrekening van de begunstigde.
Wanneer keren we gedeeltelijk of niet uit?
Het is belangrijk dat het verzoek tot uitbetaling is gedaan in overeenstemming met de polisvoorwaarden. Wij moeten ons namelijk houden aan diverse regels van de overheid en de Belastingdienst. Bovendien willen wij zeker weten dat wij uitbetalen aan de persoon die daar recht op heeft. In de volgende gevallen kunnen wij (nog) niet uitkeren, slechts een deel uitbetalen of extra eisen stellen.
- Als niet alle benodigde documenten compleet en juist binnen zijn.
- Als er wordt gevraagd om niet uit te keren aan de begunstigde maar aan een ander of wanneer er een niet-betaalrekening is opgegeven.
- Bij (vermoeden van) fraude.
- Bij uitbetaling naar een rekening in het buitenland.