IXXI in Den Bosch
IXXI in Den Bosch

Perspectief

Je vindt hier informatie over je MKB Verzuim Ontzorg Verzekering en over het bijbehorende Ontzorg arbopakket van Perspectief. Via deze site kun je jouw werknemers ziek en hersteld melden en het verzuim volgen.

Ziek en hersteld melden

Is je medewerker ziek of weer (geheel of gedeeltelijk) hersteld? Meld dat dan direct aan De Goudse via de online omgeving. Wij zorgen er dan voor dat Perspectief op de hoogte is.

Ziek melden


Meld je werknemer altijd ziek op de eerste verzuimdag. Dan weet je zeker dat wij na je eigenrisicotermijn kunnen starten met uitkeren, als dit nodig blijkt te zijn. Controleer meteen ook zijn gegevens, zodat we de uitkering baseren op de juiste informatie.

Hersteld melden


Kan je werknemer weer (geheel of gedeeltelijk) werken? Pas dan onmiddellijk de ziekmelding aan in onze online omgeving. Doet dit ook als je werknemer andere werkzaamheden gaat verrichten waaraan je een loonwaarde kunt koppelen. Heb je vragen over het bepalen van het percentage waarvoor jouw werknemer weer hersteld is? Neem dan contact op met je casemanager bij Perspectief.
Verzuim volgen

Verzuim volgen

CAMAS, het systeem van Perspectief, biedt je het volgende.
  • Je kunt verzuimstatistieken samenstellen via Overzichten.
  • Je kunt de activiteiten van Perspectief inzien door te gaan naar Verzuimdossier. Je ziet dan alle activiteiten die zijn gedaan of nog moeten gebeuren.
Werknemersgegevens beheren

Werknemersgegevens beheren

Bij het aanvragen van je verzekering heb je werknemersgegevens aangeleverd. Je ziet die in de online omgeving. Bij elke ziekmelding of een wijziging daarvan controleer je de gegevens van de betreffende werknemer en corrigeer je die als er iets niet klopt of is veranderd.

Elk jaar vragen wij je in januari om via de online omgeving alle werknemersgegevens zo nodig aan te passen. Zo kunnen wij de definitieve premie voor het afgelopen jaar berekenen en de premie voor het nieuwe jaar. In de Handleiding MKB Verzuim Ontzorg Verzekering lees je er meer over.

Wil je meer weten over hoe je inlogt in de online omgeving, kijk dan bij de veelgestelde vragen.

Diensten bij je Verzuimverzekering

Bij je verzekering voor de loondoorbetaling horen diensten om je werknemers zo veel mogelijk aan het werk te houden of weer aan de slag te helpen.
Poortwachtergarantie

Poortwachtergarantie

Wat is de Wet verbetering poortwachter?

De Wet verbetering  poortwachter verplicht je en jouw werknemer om vanaf de eerste ziektedag actief te werken aan snelle werkhervatting. Je moet samen een verzuimdossier opbouwen, met onder andere een:

  • probleemanalyse door de bedrijfsarts na zes weken ziekte;
  • plan van aanpak door de werkgever/werknemer na acht weken;
  • eerstejaarsevaluatie door de bedrijfsarts;
  • eerstejaarsevaluatie door de werkgever/werknemer;
  • eindevaluatie door de bedrijfsarts;
  • eindevaluatie door de werknemer/werkgever.

Elke zes weken moet er een bedrijfsarts meekijken en op bepaalde momenten ook een arbeidsdeskundige. Daarnaast moeten jij en jouw werknemer zich inzetten om de werknemer naar vermogen te laten werken, in het eigen werk of in ander werk, bij jouw bedrijf of bij een ander bedrijf.

Gebruikmaken van de poortwachtergarantie?

De casemanager bij Perspectief bewaakt het gehele proces van de Wet verbetering poortwachter. Krijg je toch een loonsanctie van het UWV? Meld dit dan binnen vijf werkdagen. Dan betaalt Perspectief de sanctie voor je.

Er zijn wel voorwaarden. Zo moet Perspectief de verzuimbegeleiding hebben gedaan vanaf de eerste ziektedag en tijdens de gehele loondoorbetalingsperiode. Ook moet je de adviezen en instructies van Perspectief hebben opgevolgd. Alle vereisten lees je in jouw Overeenkomst Verzuimmanagement Ontzorg met Perspectief.

Vragen over de Wet verbetering poortwachter?

Voor meer informatie over wet- en regelgeving kun je contact opnemen met je casemanager bij Perspectief.

Diensten bij je verzekering: re-integratie

Diensten bij je verzekering: re-integratie

Als je ons wil bereiken

Uitbetaling bij ziekte
Team Claims Inkomen van De Goudse weet alles van de berekening en betaling van je
uitkering. En hoe je kunt omgaan met een ongeval dat door iemand anders is veroorzaakt.
(0182) 544 907
verzuim@goudse.com
Online omgeving
Team Commerciële Binnendienst van De Goudse kan je helpen bij vragen over de online
omgeving waarin je ziek- en herstelmeldingen doet en werknemersgegevens beheert.

(0182) 544 891
inkomen@goudse.com

Als je Perspectief wil bereiken

Begeleiding van een zieke medewerker
Je casemanager van Perspectief begeleidt jou en je werknemers in geval van ziekte.

(0341) 438 700
info@perspectief.eu

Systeem CAMAS
Voor informatie over het volgen van verzuim.

(0341) 438 707
helpdesk@perspectief.eu

Veelgestelde vragen over uitkeringen, arbofacturatie en nota’s

Veelgestelde vragen over verzuim en de ondersteuning van de casemanager

Veelgestelde vragen over langdurig verzuim

Veelgestelde vragen over het systeem CAMAS

Veelgestelde vragen over de online omgeving van De Goudse