Met de salariskoppeling van De Goudse koppel je het salarispakket van de werkgever aan de online omgeving van De Goudse. Iets specifieker: het salarispakket wordt gekoppeld aan de administratie van de collectieve inkomensverzekering van een werkgever. De benodigde werknemersgegevens uit het salarispakket worden vervolgens zichtbaar in de online omgeving van de werkgever bij De Goudse.
Handleiding instellen salarispakket Nmbrs
Koppeling via VCSW
Drie stappen
STAP 1: Check vooraf
We vragen je vooraf een paar dingen te controleren:
- Zorg dat je gebruikmaakt van algemene inloggegevens
- Zorg dat je al bent aangemeld als salarisverwerker bij De Goudse
STAP 2: Juiste rol en rechten instellen
Het is belangrijk dat de juiste rol en rechten staan ingesteld. Dit doe je als volgt:
- Eerst maak je een USER TEMPLATE aan
- Hieraan koppel je de juiste rol en rechten
- Na het aanmaken van je account selecteer je deze template
STAP 3: Account aanmaken
Ook voor dit onderdeel onderneem je aan aantal stappen:
- Maak je account aan
- Koppel hieraan de template die je zojuist hebt aangemaakt
- Geef aan tot welke bedrijven je de debiteur toegang geeft
- Voeg een API-token toe
Uitwerking stappen:
STAP 1: Check vooraf
Algemene inlog |
Keuze e-mailadres | Aanmelden |
|
|
|
STAP 2: Juiste rol en rechten instellen
Wat ga je doen?
Eerst maak je een USER TEMPLATE aan. Daarna controleer je of de juiste API-instellingen hierin actief staan.
Hoe moet het?
- Navigeer naar INSTELLINGEN in Nmbrs op accountantsniveau. Klik onder Gebruikers op USER TEMPLATES.
- Selecteer de juiste template voor het account waarmee je gaat koppelen: (Scenario 3) General Manager Payroll & HR (System) of (Scenario 3) Bedrijfsadministrator.
- Klik op het instellingen-icoontje achter de door jou gekozen USER TEMPLATE. Nu kun je de API-instellingen van die template bekijken. Zorg ervoor dat alle regels uit de onderstaande opsomming op ‘active’ staan. Als alles klopt ga je door naar stap 3.
CompanyServices:
- Address_GetCurrent
- ContactPerson_Get
- List_GetAll
- Converter_GetByCompany_IntToGuid
- WageTax_GetXML
- WageTax_GetList
- Company_GetCurrentPeriod
DebtorServices:
- Environment_Get
EmployeeServices:
- PersonalInfo_GetAll_AllEmployeesByCompany
- SVW_GetAll_AllEmployeesByCompany
- Schedule_Get
- Schedule_GetAll_AllEmployeesByCompany
- Adress_GetAll_AllEmployeesByCompany
- Contract_GetAll_AllEmployeesByCompany
- Employment_GetAll_AllEmployeesByCompany
- EmployeeType_GetList
- List_GetByCompany
- Salary_GetAll_AllEmployeesByCompany
- SVW_Getlist
STAP 3: Account aanmaken
Wat ga je doen?
Nu maak je een account aan. In dit account selecteer je de USER TEMPLATE die je in de vorige stap hebt aangemaakt. Hiermee zorg je ervoor dat de juiste rol en rechten voor het account staan ingesteld.
LET OP: Een nieuwe gebruiker moet altijd als ‘actief’ worden aangevinkt.
Hoe moet het?
- Log in. Klik op de betreffende debiteur. Navigeer naar INSTELLINGEN > GEBRUIKERSACCOUNT > KLANT LOGIN.
- Klik op + NIEUW ACCOUNT en voer de gegevens in. Wij adviseren hier een algemeen e-mailadres te gebruiken (zie STAP 1: Check vooraf). Selecteer de USER TEMPLATE die je in de vorige stap hebt aangemaakt.
- Selecteer vervolgens met het trechter-icoontje (filter) welke bedrijven je de debiteur toegang geeft. Dit doe je door deze bedrijven aan te vinken.
- Klik op het envelop-icoontje onder ‘Actief’. Je krijgt nu een e-mail op het adres dat je eerder hebt ingevoerd. Hiermee kun je de inlog actief maken en een wachtwoord instellen.
- Ga terug naar INSTELLINGEN > GEBRUIKERSACCOUNT > KLANT LOGIN. Klik rechts in het menu op de plus (+). Zo voeg je een API-token toe.