Verzekeringen voor de detailhandel
Wat verzeker je met CompleetVerzekerd Detailhandel?
Voordelen voor jouw (web)winkel:
Aansprakelijkheidsverzekering voor bedrijven (AVB)
- Nevenactiviteiten (zoals webwinkel en horecagelegenheid) standaard meeverzekerd
Heb je jouw winkel uitgebreid met een horecagelegenheid of een webwinkel? Deze nevenactiviteiten zijn standaard meeverzekerd onder de Aansprakelijkheidsverzekering voor winkeliers. - Product recall
Als je (onveilige of gebrekkige) producten moet terughalen om schade te voorkomen of te beperken, is dit tot maximaal € 25.000,- meeverzekerd. Inclusief eventuele voorlichting- of advertentiekosten! - Servicepunt
Veel winkels hebben een servicepunt, bijvoorbeeld voor het afgeven of ophalen van spullen voor pakketdiensten of een stomerij. Schade aan spullen van klanten die je (tijdelijk) onder je hoede hebt, is verzekerd tot een bedrag van € 5.000,-.
Inventaris/Goederenverzekering
- Spullen op locatie
Doe je mee aan een jaarmarkt of een braderie? Je spullen zijn op locatie meeverzekerd op de Inventaris/Goederenverzekering voor winkeliers. Je inventaris tot een bedrag van € 5.000,- en je goederen tot een bedrag van € 1.000,- - Koelschade
Valt je koelinstallatie langere tijd uit? Dan kunnen je producten bederven. Dit is meeverzekerd tot € 5.000,-. Een hoger bedrag is mogelijk tegen een premietoeslag. - Overdekking piekvoorraad
Je voorraad heeft standaard een overdekking van 10%. Heb je in bepaalde maanden, zoals december, een hogere piekvoorraad? Dan kun je deze aanvullend verzekeren. - Huurdersbelang
Huur je een winkelpand waarin je zelf verbeteringen hebt aangebracht, zoals het plaatsen van een nieuwe toonbank of het leggen van een nieuwe vloer? Dit ‘huurdersbelang’ is meeverzekerd tot € 10.000,-. Een hoger bedrag is mogelijk tegen een premietoeslag.
Bedrijfsschadeverzekering
- Storing op website
Loop je financiële schade, zoals klantverlies en omzetderving, op door een storing op jouw website? Dit is meeverzekerd op je Bedrijfsschadeverzekering voor winkeliers. - Sluiting winkel na schade
Heb je na een flinke water- of brandschade een vervangende winkelruimte nodig, of moet je inventaris huren om jouw winkel snel weer te kunnen openen? Deze kosten zijn verzekerd. Ook de gemiste winst is meeverzekerd. Bij heropening of (tijdelijke) verplaatsing van jouw winkel krijg je ook de kosten vergoed om je klanten hiervan op de hoogte te brengen. Denk aan kosten voor advertenties of reclameborden. - Tijdelijke sluiting publiekstrekking in omgeving
Moet een publiekstrekker, zoals een supermarkt of warenhuis, in je omgeving tijdelijk sluiten door een calamiteit? De inkomsten die je hierdoor misloopt zijn meeverzekerd.
Glasverzekering
- Beschadiging van beschildering en belettering
Heb je belettering of beschildering op je ramen en glazen deuren? Schade hieraan is op de Glasverzekering standaard meeverzekerd tot € 250,-. Een hoger bedrag is mogelijk tegen een premietoeslag. - Vergoeding noodvoorzieningen en deskundigen
Zijn er noodvoorzieningen en/of deskundigen nodig? Ook deze extra kosten worden vergoed. - Vitrines en glazen deuren (aanvullende dekking)
Vitrines en glazen deuren kun je aanvullend meeverzekeren op de Glasverzekering.
Voordelen voor je personeel en jezelf:
Verzuimverzekering met arbodienstverlening
- Verzuimverzekering die kan aansluiten op je cao
Er zijn veel cao’s in de detailhandel. De meeste winkeliers vallen onder de cao van InRetail. De loondoorbetaling bij ziekte bedraagt volgens deze cao het eerste half jaar 100%, het 2e half jaar 90%, het 3e half jaar 80% en het 4e half jaar 70%. Onze Verzuimverzekering met arbodienstverlening voor (web)winkeliers kan hierop aansluiten. Valt jouw bedrijf niet onder de cao van InRetail? Vraag je adviseur dan wat de cao-verplichting is voor jouw bedrijf. - Dekking op maat
Je bepaalt zelf welke dekking het beste bij jouw winkel past. Zo kies je zelf de hoogte van je eigen risico. Je bepaalt daarnaast zelf of je oproepkrachten en werkgeverslasten wel of niet meeverzekert. - Ondersteuning van Detailhandelscoach Verzuim & Personeel
Je wordt op de verzekering ondersteund door een detailhandelcoach Verzuim & Personeel: dé vraagbaak en sparringpartner op het gebied van personeel, verzuim en re-integratie, speciaal voor de detailhandel. De verzuimbegeleiding wordt geregeld door de arbodienst. - Budgetten voor ziektepreventie en re-integratie
Je ontvangt gegarandeerde budgetten voor preventie (€ 500,- per dreigend zieke werknemer) en re-integratie (€ 4.000,- per zieke werknemer) waarmee je ziekteverzuim terugdringt en je zieke medewerker (waar mogelijk) weer aan het werk helpt. - Speciaal arbotarief over de loonsom
Normaal gesproken betaal je een vast arbotarief per werknemer. Als je vooral met oproepkrachten en parttimers werkt, is dat ongunstig. Daarom kun je ervoor kiezen dat het arbotarief op de Verzuimverzekering wordt bepaald op basis van een percentage (ArboNed 0,60% en Perspectief 0,55%) van de sv-jaarloonsom.
Ongevallenverzekering Collectief
- Omscholing en werkplekaanpassing
Is er sprake van (gedeeltelijke) invaliditeit bij een medewerker? Met de Ongevallenverzekering Collectief ontvang je als werkgever een vergoeding en budgetten om je werknemer (waar mogelijk) weer aan de slag te krijgen. Tot € 10.000,- voor omscholing en tot € 5.000,- voor aanpassing van werkplek, auto of huis.
Nabestaandenverzekering Collectief
- Financiële zekerheid voor nabestaanden
Niet iedere detailhandelsonderneming is aangesloten bij een pensioenfonds met een goede nabestaandenregeling. Met de Nabestaandenverzekering Collectief regel je voor je werknemers een uitstekende oplossing voor nabestaanden. Je kunt daar zelf ook gebruik van maken. Je medewerkers bepalen zelf of ze deelnemen. - Jij bepaalt de inhoud van de regeling
Als werkgever kies je voor een eenmalige uitkering of een maandelijkse uitkering tot aan de AOW-leeftijd.
Arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV) voor de ondernemer
- Starters: extra eenvoudige aanvraag
Voor een aantal beroepen hoef je als startende ondernemer geen gezondheidsverklaring in te vullen voor de Arbeidsongeschiktheidsverzekering. - Kosteloze persoonlijke coaching & online gezondheidscheck
Om arbeidsongeschiktheid (waar mogelijk) te voorkomen en beperken, maak je kosteloos gebruik van persoonlijke coaching en onze online gezondheidscheck.
Welke verzekeringen heb je nodig voor jouw (web)winkel?
Preventie in de detailhandel
Preventieabonnement
In de detailhandel is de kans op inbraak en diefstal aanzienlijk. Verzekeraars stellen daarom een alarmsysteem als voorwaarde voor een verzekering en bij diefstalgevoelige producten vaak ook nog een mistgenerator. Voor een ondernemer zijn dit kostbare investeringen. Daarom hebben wij het Preventieabonnement ontwikkeld, een abonnement op preventiediensten naar keuze. Zo regel je eenvoudig een Inbraakalarm, Mistgenerator en Camerabeveiliging tegen een gunstig tarief per maand of kwartaal. Inclusief installatie, onderhoud en service. En de Cash Ophaalservice maakt het mogelijk om veilig met cash geld te werken.
Voordelen:
- Eenvoudig voldoen aan eisen Arbowet, overheid en verzekeraar.
- Aantrekkelijk tarief & gespreide kosten.
- Een Veilig Gevoel regelt alles voor je.